آخرین اخبار : 

چگونه کلمه های کلیدی خود را انتخاب کنیم؟!( ابزارهای یافتن کلمات کلیدی)

kwt

شما باید بتوانید تشخیص دهید کدام یک از کلمات کلیدی واقعا توسط کاربران جستجو شده اند. همچنین لازم است بدانید فضای رقابتی کلمه کلیدی چگونه است و برای بدست آوردن رتبه خوب چه میزان باید تلاش کنید.

خوشبختانه ابزارهای آنالیز کلمات کلیدی برای پی بردن به این اطلاعات مهم در دسترس هستند.

همچنین تعداد این ابزار ها بسیار زیاد نیست که تصمیم گیری را برای شما سخت نماید.

3مورد از ابزارهای یافتن کلمات کلیدی:

Wordtracker

Keyword Discovery

Google AdWords keyword tool

 

Wordtracker

بسیاری از متخصصین سئو از ابزار Wordtracker برای شناسایی کلمات کلیدی استفاده می کنند.

به طور خلاصه، این ابزار تعداد کاربرانی که کلمه کلیدی مورد نظر شما را جستجو کرده اند مشخص می کند.

این کار با نظارت و ضبط جستجوهای انجام شده در ابر جستجوگرهای داگپایل و ابرپیمایشگر (metacrawler ) انجام می شود.

شما می توانید با استفاده از این ابزار تعداد جستجوهای انجام شده با کلمه کلیدی موردنظر را محاسبه کنید به علاوه یک منبع عالی برای دستیابی به کلمات کلیدی مرتبط نیز است.

 

Wordtracker اطلاعات تا همان لحظه (اخیر)را ارائه نمی دهد بلکه اطلاعات آن مربوط به جستجوهایی است که در چند ماه قبل انجام شده است.

و از آدرس زیر در دسترس می باشد(همراه با هزینه)

www.wordtracker.com

اگر تصمیم گرفتید از این روش استفاده کنید شما می توانید  از Wordtrackerبه عنوان یک ابزار اولیه استفاده کنید و لیست طولانی کلمات کلیدی خود را کاهش داده و به یک لیست از کلمات کلیدی ارزشمند و مرتبط تبدیل کنید.

اگر می خواهید صرفه جویی کنید Wordtracker این امکان را فراهم کرده تا اشتراک یک هفته ای و یا یک ماه درخواست کنید.

همچنین نسخه رایگان این ابزار نیز اراده شده به آدرس

http://freekeywords.wordtracker.com

اگر چه نسخه رایگان تمامی ویژگی های نسخه کامل ندارد اما یک ابزار مفید و قابل استفاده است.

 

استفاده از Wordtrackerسخت نیست بنابراین از توضیح گام به گام مراحل ان صرف نظر می کنیم.اگر شما نیاز به راهنمای این ابزار دارید می توانید فایل راهنمای کاربران را به محض ثبت نام در سایت دانلود کنید. همچنین یک مرکز یادگیری برای آموزش این ابزار با نام آکادمی در Wordtrackerوجود دارد که شامل مقالات و نکات مرتبط است.

 

 

Keyword Discovery

این ابزار یک ابزار بسیار غنی است که به سرعت  در میان حرفه ای ها محبوبیت پیدا کرده است.

Keyword Discoveryاطلاعات از بیش از 200موتور جستجو دردنیا فراهم می شود.

و اطلاعات نمایش داده شده در نتایج جستجو مربوط به دوره 12 ماهه می باشد.داده های Keyword Discovery

به صورت ماهانه به روز می شوند (مانند ابزارword tracke که داده های ان به روز نیستند)

Keyword Discovery در ادرس اینترنتی زیر در دسترس است:

www.keyworddiscovery.com

نسخه ازمایشی با امکان محدود نیز در دسترس است.

Keyword Discovery ادعا می کند که در پایگاه داده او خطاهای اطلاعات  ناشی از عواملی مانند رنک و bid  وجود ندارد.

این بدان معناست که این ابزار فقط اطلاعات و داده هایی که انسان ها جستجو کرده اند ارائه می دهد و نه ربات ها و نرم افزارها

ما در تردید هستیم که Keyword Discovery خطای کمتری نسبت به Wordtracker دارد بنابراین این فاکتوری برای تصمیم گیری نیست.

حتی به عنوان متخصص سئو بسیار مشکل است تا از همه ویژگی های ارائه شده استفاده کنیم. اما بعضی از این ویژگی ها بسیار مفید هستند.

برای مثال Keyword Discovery به شما اجازه می دهد تا به بررسی جستجوهای محبوب در یکسری از پایگاه داده های خاص مثل ebay،news،shoppingنه پایگاه داده های بین المللی بپردازید.

موارد ذکر شده در بالا زمانی کاربرد دارند که بخواهید یک بررسی و تحقیق بسیار گسترده وکلمات کلیدی چند گانه انجام دهید.

بر اساس تجربه ما توصیه نمی کنیم که از این پایگاه های  داده به عنوان اولین ابزارهای بررسی کلمات کلیدی استفاده نمایید.

 

توصیه می کنیم با پایگاه داده های عمومی شروع کنید و پس از آشنایی بیشتر از پایگاه داده های قوی تر استفاده کنید.

 

Google AdWords Keyword Tool

اگر دوست دارید هزینه نکنید و یا اگر استفاده نکردن از گوگل حتی برای یک رئز شما را عصبی می کند

گوگل ادوردز

بهترین انتخاب برای شماست.

گوگل ادوردز ابزار رایگانی است که همه موارد مورد نیاز جهت انجام یک پروژ سئو را فراهم می نماید.

https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal

این ابزار در درجه اول برای تبلیغ کنندگان که می خواستند از کمپین پرداخت به ازای جستجو گوگل استفاده کنند طراحی شده بود

و شاید اطلاعات آن ها کامل نبود و کلمات کلیدی که بدرستی اتنخاب نشده بود.

با این وجود شما می توانید کلمات کلیدی مناسبی برای بهینه سازی ارگانیک خود جمع آوری نمایید. نکته جالب ایکه این اطلاعات مستقیما از گوگل می باشد و نه از ابر جستجوگرها و یا پانل کاربران.

با ابزار کلمات کلیدی گوگل ادوردز می توانید ماهانه  تعداد جستجوی کلمه کلیدی هدف خود را در گوگل مشاهده کنید.

در قسمت گزینه های پیشرفته امکان انتخاب موقعیت جغرافیایی و انتخاب زبان و همچنین استفاده از فیلتر طبقه بندی فراهم شده است.

نمودارهای  میله ای سطح رقابت و همچنین  نوسانات فصلی و حجم جستجو برای هر یک از کلمات کلیدی نمایش می دهد.

با دریافت فایل اکسل می توانید به جزئیات دقیق تری دسترسی پیدا کنید.

ابزار کلمات کلیدی گوگل ادوردز گزینه های  گسترده ، عبارت و دقیق نشان می دهد.

هیچ یک از ابزار های بررسی کلمات کلیدی کامل نیستند و لازم است که همیشه بررسی مجدد کنید تا با مشکل مواجه نشوید.

اگر به اندازه کافی وقت دارید می توانید نتایج بدست آمده را در چندین منبع بررسی نمایید .

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *